Måndagspeppen!

Japp, ni läste rätt. Måndagspepp. Igår hade jag nämligen både sovmorgon och filmklubb. Jag hade ändrat schema med en kollega och ist för att öppna tidigt tidigt fick jag nu sovmorgon och började inte förrän halv nio. Lyxigt värre! Under våren har jag följt med Sofia på filmklubben varannan måndag, där man visar lite mer udda mindre kommersiella filmer. Igår var det sista filmen för terminen, en sydkoreansk film som hette Poesi. Jag hade lite svårt att ta till mig den, sydkoreansk film hör inte till vanligheterna i det kempe-jonsoniska hemmet. Men spännande att vidga sina filmvyer. Efteråt drog jag, Sofia och Sandra vidare, tog en öl och lite snacks på Harrys. Vi pratade om filmen och om livet. En bra måndag helt enkelt.

Kommentera

